Beiträge von currahee474

Thank you everybody for all your help! I got a job at Intier Automotive Seating Systems GmbH (they do prototype testing and designing of seats for Porsche and many other cars). I am so excited.

Anyways I will be moving here the beginning of September and I cant wait. Thanks again for all your support.

Thank you to everyone for your help I really appreciate it. I will look into everything you guys suggested.

Does anybody know of any good companies to ship the car over from California?
    Also in reference to the visa, can anybody shed some light on that?

Vielen Dank!

p.s. ap1 ftw:D

Oh thank god i can speak english. What would i have to convert to the technical specs? The rear fog light would basically be it i think because our cars can already read out km/h if i hit the button. How much is insurance here? My relatives said i could probably register it under them, and they are at 85% so i guess that is a discount.

Entschuldigen Sie mein Deutsch, ich kenne viel Deutsch nicht, damit ich einen Internetübersetzer benutze.

Hallo jeder. Ich habe Verwandte hier in Deutschland, das ungefähr 50km Süden von Frankfurt lebt. Ich werde mit ihnen für ein Jahr, nur leben, Deutsch und zu lernen, geht vielleicht hier einschulen. Ich habe ein paar Fragen:

Muss ich das Auto registrieren oder kann ich meine Vereinigten Staaten Platten behalten? USDM s2k Stoßstangen sind nicht groß genug, dem europäischen plates. zu passen,.

Muss ich eine deutschen Fahrer genehmigen erhalten?

Wissen Sie von irgendeinen guten Firmen, mein s2k von Amerika zu Germay zu transportieren?

Wie kann ich ein Arbeitvisum erhalten oder Arbeitserlaubnis oder werde ich Ein nicht brauchen, für hier nur 1 jährig zu sein?

Vielen Dank für Ihre Zeit, und wenn Sie irgendeine mehr Vorschläge bitte haben, lassen mich wissen.