Beiträge von Nero

    Woher hast Du das, daß der Motor mit EXlink läuft? Bisher habe ich nur Honda Power Products damit gesehen. Daß der neue Jazz das hat wäre mir neu.

    Atkinson ist nicht gleich EXlink:

    "Denn nur bei hoher Last arbeitet der Verbrenner nach dem Ottoprinzip, im Teillastbereich wird in den Atkinson-Zyklus geschaltet. Wer sich für Motorentechnik interessiert, weiß, was gemeint ist: Das Einlassventil bleibt länger offen, bis in den Kompressionstakt hinein. So wird der Expansionshub vergrößert, was den Wirkungsgrad erhöht"
    (http://www.auto-news.de/test/einzeltes…ehrung_id_37071)

    "The modern Atkinson engine delays the intake valve closing, causing the compression stroke to be shorter than the power stroke. As a result the compression ratio is decreased, while the expansion ratio remains the same. This means the air in the expansion stroke is at a higher compression ratio. The benefit of this is that the pressure in the combustion chamber at the end of the power stroke is as close as possible to atmospheric pressure, meaning that more of the energy obtained from the explosion has been converted into mechanical power (something we can use to turn the wheels, rather than heat), thus increasing the efficiency and resulting in a more effective use of the petrol."
    (http://www.honda.co.nz/technology/engine/jazzearthdreams/)

    Es geht um die Beifahrerairbags.
    Können zu stark zünden und dann Metallteile durch den Innenraum schießen...

    Beim Accord CN2 Bj2004 meines Vaters auch, hat Termin am Donnerstag.

    Wie kommen die da ran?
    Mittelkonsole raus?
    Handschuhfach, dann von unten?

    Wir haben einen Brodit ProClip fürs Navi an der Mittelkonsole, ist am Spalt zum Radio, geklemmt und geklebt. Wär blöd, wenn der im Weg ist...

    Passiert auch, wenn man in feuchter, warmer Außenluft fährt,
    dann in die kühle (Tief)Garage.
    Die feuchte Luft kühlt ab, es zieht sie in das Display und kondensiert.
    Der Prozess ist genauso gut umkehrbar, bei Fahren in warmer,
    trockener Luft verschwindet es wieder.

    Solle Dich ein Fahrverbot treffen, und es ist Dein erstes, kannst Du Dir glaub ich den Zeitpunkt, wann Du es "antrittst" selber raussuchen, also nach der Saison.
    Ansonsten Widerspruch und hinauszögern.
    Hast Du Rechtschutz mit Verkehrsrechtschutz? Zahlt auch Anwaltskosten für sowas.

    Es gibt noch eine Mercedes Variante mit gleicher Tragzahl und V-Index 91 W.

    Vorher also besser bestätigen lassen, daß es der "MZ" für S2000 mit der EAN 3286347826016 ist.

    Die steht zwar dort auch, aber ich hatte im Herbst auch schon mal (in anderem Shop) einen "MZ" mit der EAN bestellt, was dann kam war ein RE050A...

    Also: testen und posten!

    gefunden in S2Ki

    http://www.s2ki.com/s2000/index.ph…arch_app=Forums


    "After a few weeks on the Michelin Pilot Sport 4, I think I can give an opinion on them.

    Tyres recently used for reference:
    RE050MZ [S2000]
    RE050A [Civic TypeR]
    AD08 *not R [Civic TypeR]
    F1AS2 [MX5]
    Pilot Sport 3 [MX5]
    Cup2 [M3]
    Super Sport [BoxsterS]

    The reason I went for the PS4 was because everything I have read about them points at them using a lot of the Super Sport technologies in the tyre. The limited availability of tyres in 245/40/17 for the rear of the S2000 is a major factor in the decision process. The way I see it is that the options really boil down to AD08R or the PS4.
    I went for the PS4 as I wanted a longer lasting tyre that was good for road driving. My only concern was that the sidewall stiffness of the Michelins is very soft compared to the OEM fit RE050MZ or an AD08.

    General Ride
    Much more compliant than the OEM fit RE050MZ, road noise seems drastically reduced. Ride comfort is similar to the potenzas, maybe a little more comfortable but difficult to quantify really.

    Dry Performance
    Excellent. The tyres are sticky and give fantastic feedback, they are nice and progressive on the limit and make loss of grip manageable. The front of the car seems a lot more settled over bumps and steering is very sharp and responsive. the MPS4 absolutely blows the MPS3 out of the water, it isn't even a comparable class of tyre.

    Wet Performance
    Put simply, these things in the wet perform almost as well as the potenzas in the dry. Driving through some really heavy rain the week I had them, I was surprised at how composed the car felt even at higher speeds. Cornering in the wet was a joy, all of the twitchy feeling that the bridgestones had in the wet is totally gone and the car feels a lot safer in wet conditions than it did previously.

    Sidewall Stiffness
    I was massively worried about this factor as I have first hand experience on how soft sidewall tyres can ruin quick Hondas. The MPS4 has very soft sidewalls when off the car but this thankfully does not translate into poor feedback when on the car. The ride is softer and a little quieter than on the bridgestones but the car has a lot more grip and steering feedback with the MPS4. In sharper cornering the car feels very similar to the bridgestones in terms of chassis movement but with more grip. I would have to take the car on track really to comment further.

    Overall the MPS4 is a confidence inspiring tyre. It has brilliant wet grip and I would go as far as comparing it to the same drive and feedback feeling of the AD08 I had on my civic but with much better wet performance. They are more compliant and progressive than the Bridgestones but still keep the car feeling very sharp and to me they enhance the handling characteristics of the S2000 well.

    MPS4 is an excellent UHP sports tyre that is perfectly suited to the s2000, I am yet to see how well they last as that was my main reason for buying them over the AD08R but I am confident I made a good decision and would suggest other 2004+ owners consider them for your next tyre choice. "

    Zitat

    Original von Seb
    Yokohama Advan Neova AD08R
    in 16" OEM Bereifung
    Seb

    Hmm lecker...

    Vielleicht sollte ich auch, anstatt mir einen Wolf nach einem guten Nachfolger für die RE050MZ auf 17" OEM zu suchen, die originalen 16", auf denen noch abgefahrene Ku15 drauf sind, aus dem Keller kramen und diesen Sommer auch AD08R drauf machen???

    Zitat

    Original von rookee
    Ich habe welche für die HA bestellt mal schauen wie die so sind ..

    Nur HA?

    Mischbereifung vorne/hinten ist beim S2000 ein no-go.

    Wenn Du sie drauf hast, poste mal ein Foto, vor allem wie die Felgenschutzleiste auf den OEM Felgen aussieht. Danke!

    Also ich merke den Unterschied zwischen Kürbiskernöl, Olivenöl und Rapsöl schon.
    Ob der Wechsel dieser Ölsorten meinen Fahrstil derart beeinflusst, dass es dem Motor nicht gut tut, kann ich aber nicht sagen.