Beiträge von Thomas_S2K

    MUHARRRR ... die HKS tut ihren dienst. sämtliche gäßchen in kleineren rheingau käffern können gut damit beschallt werden ... Very Happy Very Happy Very Happy ...

    der wagen hängt subjektiv besser am gas, dafür muß ich jetzt mehr bremsen (weniger motorbremse??).

    die leute drehen sich jetzt um, bevor sie mich sehen ... es reicht ein kleiner tip aufs gas ... manchmal beschimpfen sie auch den vordermann, weil sie nicht sehen, daß es von mir kommt Nod ...

    den anwohnern zuliebe fahre ich nun innerorts nur um 2000u/min ... bei >6000u/min könnte sich schon der ein oder andere provoziert fühlen ... kommt auch mal vor Wink ...

    das feeling des wagens ist jetzt eher modena mäßig ... jedenfalls von der anerkennung von außen ... sitze ja selber immernur drinnen und verpasse daher die hälfte! Twisted EvilTwisted EvilTwisted Evil

    wozu soll man die anderen 4 seiten lesen ? Wink ->

    Honda S2000
    Sports-car fantasies always have you snugged into a form-fitting cockpit, your hands at 10 and 2, the engine on full boil thrusting the tail wide as you drift through a fast sweeper. Yeah!

    Sports-car fantasies are never about interstate cruising and schlepping your mother-in-law to mah-jongg.

    The Honda S2000 was born to star in those daydreams. It's a tightly packaged two-seater, spare and smoothly muscled, rather like an Olympic swimmer. Everything about it is taut and athletic and purposeful. You don't get in; you put it on as you would your best-fitting jeans. There's plenty of room to move—well, any moves you'd make in the course of driving—but no room for wrinkles. You know how, when jeans fit, everything comes at the right places? The S2000 is like that. The tunnel is the perfect height for a center armrest. The wheel has that just-right, nearly vertical presentation, so you can straight-arm the wheel Stirling Moss-style and still have an easy reach over the top. And the gauges are close behind so parallax never dodges them behind the rim.

    Okay, regulars at big-and-tall shops may be in for disappointment, but the S2000 fits most staffers just right.

    Haring around is not the mandatory driving style in sports cars, but to qualify for the class they must be capable of it. And if you drive this Honda politely, you'll never know about its other moods. Ride harshness is Boxster level, but the car feels much crisper. Weight is less by 189 pounds, and the controls are sharper. The clutch stroke is succinct. The stubby aluminum shifter travels in microflicks. Precision machinery, that's the feel.

    And if you keep the yellow graphic arc of the tach below, say, 6000, this Honda plays the sweet little zip-about roadster.

    Above 6000, no more nice little Honda. The VTEC cams switch to HP max, and the sound hardens to combat steel and you're in the full Formula 1 mode, hell-bent on a grid position at Monte Carlo. Default to fighting reflexes. Lead the arcing yellow as you would a low-flying clay. Don't wait for it to touch the nine-grand redline; you'll be into the rev limiter. Pull. Snick! Push. Snick! Pull. Snick!

    Check the mirrors for flashing lights! Whew. How long can you keep living like this?

    This is a scalpel-quick sports car when you keep it boiling, quickest of the bunch around the BeaveRun road course, barely behind the Z4 in acceleration, even though it gives away a full liter of displacement. Think intensity. Think fury.

    Think...could I stand this as an only car?

    For sure, only an extremist would love it as an interstate cruiser. And yet, and yet . . . so much excitement for a fraction of Porsche and BMW prices. Actually, the Honda's interior details, particularly the leather wheel, look richer than the Porsche's. The metal-trimmed pedals and footrest fit the racy personality exactly.

    On the dash, to the left of the wheel, you'll see a substantial red button. It starts the adventure. Ready to drive into your daydream?


    Highs: Sensual intensity right up there with grabbing a bare high-voltage wire, clutch and shifter as perfect together as Rogers and Astaire, cockpit fits like your favorite jeans. Nod
    Lows: Freeway cruising ShockedRolling , and resisting the impulse to rip off nine-grand shifts in bursts of five. Twisted
    The Verdict: A four-wheeler with crotch-rocket DNA. CoolTwistedTwistedTwistedTwistedTwisted

    wer übersetzt mal crotch-rocket? schwanzrakete?

    bist du sicher, daß es auch wasser war Rolling Eyes

    zum thema parken: hatte meinen crx damals 2 monate und parkte immer im parkhaus bei der uni. naja, und weil da auch immer eng war und das parkhaus natürlich halb leer, da habe ich auch immer auf zweien gestanden.

    einmal komm ich zurück, hängt die stoßstange etwas schepp und der kotflügel hatte was abbekommen ... sonst kein wagen dort.

    bin dann durch parkhaus gewetzt und habe gesucht ... und vorallem gefunden. nen alten fiat uno mit der macke auf der entgegensetzten seite. hatte gepaßt ...

    hab den dann wg. fahrerflucht angezeigt und irgendwann hat er es dann zugegeben. war ein prof. von mir ... der hätte seine zulassung verlieren können ... volldepp!

    was war passiert?

    er wollte halt TROTZDEM noch daneben einparken, weil er mein "breit"parken nicht eingesehen hatte ... aber da waren gerade mal 2m platz ... Razz ... sone pfeife ...

    weißt ja nick: 245€ ohne verhandeln, 215€ mit verhandeln, aber immernoch ohne pollenfilter. MadMadMadMad

    könnte immernoch kotzen, honda hat auf meine fan-post noch nicht reagiert ... werde mal bei denen anrufen! MadMad

    vom schuß parken bringt da auch nix ... wenns passieren soll, dann passierts. ich finds auch scheiße, aber die beiden male innerhalb von 2 wochen, die es mich erwischt hat, die hat auch der "gegner" zugegeben und anstandslos gezahlt.

    wenigstens etwas ... jedoch schaue ich seitdem nichtmehr sooo besonders hin ... was passiert, passiert ...