Ich brauche ein Thermostat, das eher aufmacht als OEM , aber nicht vor 65 Grad.
( besser noch 70 Grad )
-Gibt es ein noch ein Thermostat, außer Spoon, macht komplett auf bei 70 Grad
-Wo kaufen ?
Uwe
Ich brauche ein Thermostat, das eher aufmacht als OEM , aber nicht vor 65 Grad.
( besser noch 70 Grad )
-Gibt es ein noch ein Thermostat, außer Spoon, macht komplett auf bei 70 Grad
-Wo kaufen ?
Uwe
Hmm es gibt ja auch eins von Mugen, aber das wird wohl gleich sein wie das Spoon, oder?
ZitatOriginal von UK 45
Ich brauche ein Thermostat, das eher aufmacht als OEM...
Warum?
Was willst du damit erreichen? Warum ausgerechnet 70 grad? Bin gespannt auf deine Antwort.
Hey Uwe!
I have installed the thermo and fan switch from Mugen with my Koyo. I have to say, together with my Mocal oil cooler, I'm running a bit two cold for my taste. I also removed my aircon so the radiator in front of the water cooler is gone. That means more air for the cooling radiator.
Normal driving on the motorway at around 125kmph, my Defi shows not more that 75ºC oil temp. Before it was above 80ºC.
It also takes me longer to warm up the engine to "operating VTEC mode". Now with the cooling mods, it takes around 15 mins of driving until the oil temperature reaches 70ºC.
I found this info for the Mugen thermo mod:
Operating Temperature: 68ºC normal 78ºC
Full Opening Temperature: 83ºC normal 90ºC
F20C engine achieving a high level of performance is a very delicate engine. Even a small factor may hinder the real power of 250ps. Following is our advice for the optimum use of the engine’s real power.
Maintain the engine coolant at an appropriate temperature range (between 70ºC to 90ºC.)
Reason:
If the coolant temperature were too low, it will not change into HI-VTEC range and if it were too high, the protection program activates and limits the power output.
Solution:
It will be effective to install a radiator with increased capacity and also a bonnet (engine hood) with air outlet duct. For the driving on the racing circuit, remove the front license plate to increase the air flow to the radiator. A radiator cap with high pressure valve is also effective. (Remarks: The water temperature gauge in the combination meter alone is not sufficient to correctly understand the water or coolant temperature. For driving on a racing circuit, we recommend that a highly accurate water temperature gauge be installed.)
ZitatOriginal von UK 45
Ich brauche ein Thermostat, das eher aufmacht als OEM , aber nicht vor 65 Grad.
( besser noch 70 Grad )
-Gibt es ein noch ein Thermostat, außer Spoon, macht komplett auf bei 70 Grad
-Wo kaufen ?
Uwe
J`S Racing Uwe
..............warum hab ich deins nicht gekauft
Die Dinger sind ja *cheiß teuer
the same mod,s are my problem
only.................a have a elektrical water pump without a thermostat !
ich fahr doch mit elekt. Wasserpumpe rum, ohne Thermostat. Die Regelelektronik
ist für mich aber zu heftig, deswegen kommt wieder ein Thermostat rein.
Ich kann mittlerweile den Lüfter so schalten wie ich will, die Pumpe laufen lassen, wie ich will, aber ein Thermostat. was faktisch keine Ansprüche stellt, außer von Wasser umgeben zu sein hat seine Vorteile.