Ciao a tutti!
bin wahrscheinlich nicht der einzige, der gestern Abend in einem dieser TV-Magazine (weiss nimmer welches ) einen Beitrag über Probleme mit US-Import Fahrzeuge gesehen hat.
Was mich jedoch total überraschte war, dass viele der US-Import Fahrzeuge in Deutschland mit anderen als den Originaldaten des amerikanischem Fahrzeugbriefes in Deutschland den Besitzer wechseln.
Es wird oft gefakt, und zwar vor allem bei der KM-Leistung, Baujahr, Datum der Erstzulassung, Vorbesitzer, etc.
Der Zoll hat anscheinend keine Möglichkeit die Daten auf die Echtheit zu überprüfen, Gott sei Dank gibt's das Internet, denn bei CARFAX kann man die Fahrgestellnummer eingeben und erhält sofort die originalen Informationen.
Wenn man mehr Informationen als wie das Baujahr, Typ des Fahrzeuges und Tag der Erstzulassung erhalten möchten so kann man gegen eine Gebühr von USD 25.- weitere nützliche Informationen wie Vorbesitzer, Kilometerleistung, Verkaufspreis, etc. erhalten.
Wollte Euch diese Info nicht vorenthalten, also immer schön aufpassen beim Kauf eines US-Importes und am besten vor dem Kauf die Fahrgestellnummer über CARFAX checken und dann weiss man schnell ob der Verkäufer die Wahrheit sagt oder nicht
Probleme mit US-Import Fahrzeuge???
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Hab ich mal gemacht.
Mein Chrysler Voyager ist ja aus USA importiert worden.
Carfax findet aber kein passendes Fahrzeug zu meiner FgstNr.
Kann es sein, daß dort nur Fahrzeuge registriert sind, die schon mal zugelassen waren. Somit ist meiner nicht drin, weil er wirklich neu war ???
hubbs -
Hi Hubbs,
hab auch ein Dodge Grand Voyager aus Canada,
war auch noch nie zugelassen dort, aber er war registriert.
Gruß Uwe -
Weiss leider auch nicht was die Kriterien sind - S RY
Denke aber einmal, dass es dennoch ein sehr effektives Tool ist um den Betrügern auf die Schliche zu kommen, nur leider nicht immer sehr hilfreich, da man ja dann sein Recht in D einklagen muss, und wenn's den Dealer nach 1-2 Jahren mittlerweile verblasen hat, dann schaut' man wohl in die Röhre
Also ich würde, wenn ich mich mit dem Gedanken tragen würde ein US-Import Fahrzeug zu kaufen vor dem Kauf die FZGst. Nummer einmal checken, denn man weiss ja nie was einen erwartet und wenn der nette Autoverkäufer von nebenan mir den Himmel auf Erden verspricht, dann soll's auch so sein -
BAY AREA (KRON) -- You take a risk when you buy a used car. So what can you do to protect yourself?
Many consumers rely on a carfax report but Contact 4's Joe Ducey says it will only do so much. Carfax is a service that provides information about a vehicle's past. It costs about $20 and its a good idea. But we found in California, access to police databases is limited. That means the information on Carfax is limited too.
When Minchau Truong bought her used Solara, she wondered if it had been in an accident. Indeed it had been, though her dealer never told her, and the carfax report never showed it.
We aired Minchau's story last year. That's when DMV's Larry Ng told us Carfax is limited: It shows if a car's totalled, but not if its been in an accident.
When the Union City resident Victoria Parilla saw our story, she couldn't believe it. Her used Mercedes turned out to have major electrical problems the dealer didn't disclose. We had three salesmen all at the same time. They all said nothing is wrong with the car, recalls Victoria.
Carfax showed nothing. Where it said 'accidents,' it said 'No.' I took it as a clean bill of health, says Victoria.
When she heard our report, she was shocked. I was screaming my head off, 'Can you believe Carfax doesn't tell you if its been in an accident!' says Parilla.
To find out if Victoria's car had been in an accident, Contact 4 took her car to Jeff McCann at Don's Autobody in San Francisco.
We're looking for any tape lines or fading of the paint, McCann told us. He checked for paint overspray, and he checked seam lines. It's a nice tight seam between the tail light and the quarter panel, he says.
With a special tool, he checked the thickness of the paint. Right now it's measuring between 5.5 and 6 -- that's in the rough average of how much paint should be on a car from a factory finish, says McCann.
The car could have been in an accident, but nothing serious. A big relief for Victoria.
The lesson to learn is if you're buying a used car, don't rely only on Carfax. Make sure to get it in writing if the dealer states it has never been in an accident. Take it for a test drive. And get an independent mechanic to check it out.You have that right.
As for Minhchau, it turned out her car had indeed been in a serious wreck. But thanks to Contact 4, she got her money back.
Carfax is lobbying to get more access to information in California, so consumers here can know more about the car they're buying. It's a bill being worked on now by State Senator Tom Torlaksen.
Consumers who would like to see more data reported should contact the following:
Honorable Darrell Steinberg, Chair
Assembly Appropriations Committee
Assemblymember.Steinberg@assembly.ca.gov
State Capitol
P.O. Box 942849
Sacramento, CA 94249-0009
Phone: 916-319-2009
Fax: 916-319-2109
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Hier der Linlk:
http://www.kron.com/Global/story.asp?S=1603434