Liest mal die Tesergebnisse von unseren hollaendischen Freunden:
Today we had a very nice and succesfull meeting in Holland where we had a few owners with different kinds of air intake systems.
Since we were all driving the same stretch and idling under identical circumstances while lined up for the pictures, we had a good opportunity to check the intake air temperatures of several systems.
We used regular OBD scan tools to check the real-time air intake temperature as registered by the air intake temperature sensor which is fitted as standard to the car. This temperature is available on the OBD port.
We tested the following:
(Temperatures are stated in degrees celsius in idling condition and higher engine speed conditions)
Stock airbox 72 - 70
Stock airbox with the lid removed 76 - 72
CAI with filter element in the engine compartment 67 - 62
CAI with filter element outside the engine compartment 64 - 57
PRM with aluminum pipes and enclosed K&N filter 76 - 72
Chrome metal L-shaped pipe with open cone filter at the end 64 - 56
The biggest shocker was the plain non-cold air intake with bare filter, for some reason it retained the least amount of heat.
So my observation and uneducated conclusion is that at which location the air is actually extracted is secondary to the whole heat bog situation. It appears to more a problem of mass and the retention of heat in filter, filter housing and duct work.
I would be extremely interested in seeing a similar back to back test, or rather a two car test, one with the new device installed and one without.
Please understand I'm not trying to make a specific point or take a position on 'the invention'. I just wanted to share my observations! I thought it was amazingly amazing!
Reference: European Holland Meet (please do not reply in that thread relating to this issue, keep it here under the hood)
Take care,
Siepel
An alle OBI-Intake Tuner und CAI Fetischisten
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Chrome metal L-shaped pipe with open cone filter at the end 64 - 56
Was ist das? Pictures?
URL?
Danke,
Andreas -
Keine Fotos da aber das ist ein normales Chromrohr was nach rechts vor den Motorblock wegbiegt und Lust im Motorraum ansaugt
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stocky schrieb am Sun, 13 November 2005 18:18
... und Lust im Motorraum ansaugt
Schön ausgedrückt!
Tja, aber so richtig was Neues kann ich da nicht rauslesen...
Vielleicht kannst du es mir mal erklären...
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Neues ist, dass der HAI (Hot Air Intake im Motorraum) tatsaechlich die kuehlste Ansaugteperatur bring.
Die AEM Alurohre heizen sich naemlich auch auf und heizen die Luft auf Ihrem Weg zur Drosselklappe auch auf.
Im Endeffekt fast die gleiche Temp -
Deswegen führt OBI keine Alurohre...
OK, danke für die Zusammenfassung, jetzt versteh ich es besser!
Kann eigentlich beim nächsten Treffen mal jemand so ein OBD Messgerät mitbringen? Würde mich als OBI-Fan natürlich interessieren, in wie weit sich mein Intake positiv auf die Temp ausübt....
EDIT: Warum nicht die Rohre des AEM thermisch isolieren ???
Hatte sowas bei UK45 mal gesehen... -
Dann solltet ihr die Rohre von außen gegen die Wärmestrahlung isolieren.
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Micha B schrieb am Sun, 13 November 2005 18:40
Deswegen führt OBI keine Alurohre...
OK, danke für die Zusammenfassung, jetzt versteh ich es besser!
Kann eigentlich beim nächsten Treffen mal jemand so ein OBD Messgerät mitbringen? Würde mich als OBI-Fan natürlich interessieren, in wie weit sich mein Intake positiv auf die Temp ausübt....
EDIT: Warum nicht die Rohre des AEM thermisch isolieren ???
Hatte sowas bei UK45 mal gesehen...
ob es was gebraucht hat, keine Ahnung ( Leistung hat meiner ja,
anscheinend )
ich wollte aber eher Versuchen der Dampfblasenbildung entgegen-
zuwirken. Schwarzer Lack und Sonne und viel heiße Luft im Motorraum ist heftig. ( das zuckeln kennen ja einige )
Uwe