Die neue Corvette C6

  • Hi.


    Fahre eine C6 jetzt seit April diesen Jahres und hab´s noch nicht eine
    Minute bereut.
    Das Ding ist oooooberböse, wobei die Automatik in der Tat noch böser
    ist, weil die schaltet wann SIE will (was ich als doch manchmal sehr störend empfinde).
    Dennoch...für mich eines der sportlichsten Autos die ich kenne und je gefahren bin (hatte selber zwei S). Aus eigener Erfahrung kann ich sagen, daß ein Turbo S wesentlich mehr Wohnzimmer ist, als eine Vette.


    Aber alles Gerede und Fachgesimpel hilft da nicht.
    Reinsetzen, fahren und nicht wieder aussteigen.
    So war´s bei mir und so sieht´s aus ;)


    Auch wenn der S ein endgeiles Fahrzeug ist...wenn ich mich entscheiden
    müsste zwischen kastrierter Nähmaschine und "böse-auf-die-Fresse"...?
    ...würd´ ich lieber mit zwei blauen Augen rumrennen :D


    *ganz schnell duck und wech*


    TiKay

    "nihil est in intellectu, quod non antea fuerit in sensu" (Aristoteles)

    Einmal editiert, zuletzt von TiKay ()


  • Naja, ich glaub man kann den S auch nicht umbedingt mit der Vette vergleichen. Sind beides Autos, die in verschiedenen Ligen fahren, sowohl Preislich, als auch vom Motorenconcept! Auch von den Ausmaßen ist es was ganz anderes...


    Ich glaube mich zu erinnern, dass es bei Thorsten nicht so aussah Stocky, bin mir aber nicht sicher...

  • :roll: :roll:


    Werde erst bei schöneren Wetter die Probefahrt machen und dann natürlich die C6 mit noch etwas mehr Leistung.
    Natürlich werde ich die C6 auch nur mit manuellen Getriebe fahren, alles andere macht doch keinen Spaß!

  • Zitat

    Original von don corleone
    Flash


    sobald du die vette probefährst kaufst du Sie bestimmt 8) falls es geht die neue C6 fahren mit 430 PS mit M.Getriebe ;)


    Gruss


    Ich muss aber ehrlich gestehen daß ich nach der Probefahrt den Kaufreiz nicht unbedingt gespürt ;) Bei der Z06 sah das schon etwas anders, bin aber schlussendlich trotzdem beim S geblieben :D

  • Zitat

    Original von Greeny
    Bei der Z06 sah das schon etwas anders, bin aber schlussendlich trotzdem beim S geblieben :D


    Dann wärst Du einer der wenigen, die den Unterschied spüren :roll:
    Auf dem Corvette Fahrertraining sind wir auch die Z auf dem Oval gefahren,
    aber der Unterschied ist wirklich marginal.


    Einzig dieser "raping-the-gear"-Knüppel hat noch mehr Kraft
    gebraucht, als bei der C6 :lol:


    Ich werd´ mich wahrscheinlich nie dran gewöhnen,
    an dieses Ding.


    @ Stocky.
    Habe deinen post beim letzten Mal übersehen...sorry :P
    Ne...LEIIIIDER habe ich kein so schönes Panorama-Dach...
    aber ich spare fleissig :)


    gruß


    TiKay

  • Bei mir waren ein paar Monate vergangen vom Z06 Test zum C6 Test, ich hatte mich auch wieder die Vette gefreut, war aber sehr schnell "enttäuscht" (grob gesagt) Starke Unterschiede hab ich in der Kupplung und im Motor gespürt. Wo es bei der Z06 auf der Bahn auch in höheren Gängen zügig voran ging, musste ich bei der C6 schon zurückschalten 8o oder ich hatte gerade ein schlechtes Modell erwischt :roll: Weiß aber auch nicht ob die Getriebeabstufung bei der Z06 anders ist als bei der C6, d.h. daß die oberen Gänge kürzer ausgelegt sind, das würde so manches erklären.


    Ach, und vom Klang her ist die Z06 unschlagbar :nod:

  • Greeny


    ja hatte ja auch mal eine Rosa s2000 Brille an ;) der S ist wirklich ein tolles auto aber auch in die Jahre gekommen.


    ich habe eine C5 Automatik probegefahren und war sehr etäuscht danach eine C5 mit Handschaltung und überarbeitetem Fahrwerk und war es war nicht schecht aber auch nicht begeisternd danacht fuhr ich eine C6 war ein geiles gefühl die Motorkraft ist beeindruckend aber fahrwerktechnisch immernoch nicht gut genug wie mein ex S2000.
    Dann fuhr ich eine C5 Z06 was soll ich sagen nicht zu vergleichen mit dem S2000 und hab Sie gekauft 8) :twisted: einfach nur geil und ab Februar habe ich eine C6 z06 :thumbup: :thumbup:


    Hubraum ist durch nichts zu ersetzen außer durch mehr Hubraum 8) ;)

  • Zitat

    Original von don corleone
    :twisted: einfach nur geil und ab Februar habe ich eine C6 z06 :thumbup: :thumbup:


    Hubraum ist durch nichts zu ersetzen außer durch mehr Hubraum 8) ;)


    8o....da beglückwünsche ich dich schon jetzt...*hach*


    wobei ich sagen muss, daß mir meine C6 schon viel zu dick ist.
    100ps weniger tätens auch.
    und jetzt, wo ich gerade dabei bin, mich mal wieder meinem virtuellen S
    zu widmen, komm ich doch tatsächlich wieder ins schwelgen.
    so richtig kann ich mich offensichtlich auch nicht trennen :roll:


    grEEtZ


    T:K

  • Zitat

    Original von don corleone
    Greeny


    ja hatte ja auch mal eine Rosa s2000 Brille an ;)


    Nee, die hab ich nun doch nicht an, finde auch andere Auto's eben so toll wie den S, ich sag ja nur daß zwischen der C6 und C6 Z06 ein großer Unterschied liegt. Die Z06 hat mich auch dermaßen begeistert daß ich noch Tage danach an die Probefahrt denken musste. Hab ja auch nicht mit dem S verglichen, kann man auch nicht ;)


    Fazit: 515 PS stehen der Vette viel besser als "nur" 400 :nod:

  • Zitat

    Original von Greeny


    Nee, die hab ich nun doch nicht an, finde auch andere Auto's eben so toll wie den S, ich sag ja nur daß zwischen der C6 und C6 Z06 ein großer Unterschied liegt. Die Z06 hat mich auch dermaßen begeistert daß ich noch Tage danach an die Probefahrt denken musste. Hab ja auch nicht mit dem S verglichen, kann man auch nicht ;)


    Fazit: 515 PS stehen der Vette viel besser als "nur" 400 :nod:


    Also ich hab definitiv auch keine S2000-Brille auf.


    Fahre das was am meisten Spass fuers Gel dgibt und daher den S2000.


    Von der C6 (leider in Automatik) war ich gar nich tueberzeugt...ech tlahm das Teil.


    Die Z06 konnt eich bisher nur bei einem Slalom kurz fahren, also das Ding geht schon gut, um den Slalom-Parcours war der S aber schneller ;)

  • @don


    Die ZR1 hat doch den gleichen Motor/Hubraum wie die C6, wird aber zusätzlich noch durch einen Kompressor aufgeladen ?
    Probefahren würd ich die schon gerne mal, aber wie hoch dreht die denn ? es hat mich schon erstaunt daß die Z06 bis über 7000 rpm dreht, und anders als erwartet obendrein noch Leistung in dem Drehzahlbereich hat. Das gibt dir ein Race-Feeling im Wagen welches ich in der C6 vermisst hab. Ist mit dem Kompi ja vielleicht wiederum anders :roll::twisted:

  • HEIR APPARENT: 2009 CHEVROLET CORVETTE ZR1 RECLAIMS DOMINION AS THE ‘KING OF THE HILL’


    New, Supercharged LS9 V-8 is the Heart of a Bedeviling Performance Experience


    DETROIT – The rumors are true. The speculation ends. And the UFO sightings on desert highways were not of extraterrestrial craft – but they were of a low-flying object capable of seemingly otherworldly performance.


    Chevrolet officially announced the 2009 Corvette ZR1 – an American supercar that not only establishes new benchmarks for production-based power and performance, but challenges global competitors with a world-beating driving experience that also comes with a world-beating price of entry.


    “The king has returned,” said Ed Peper, Chevrolet general manager. “The new ZR1 upends the notion of what an American supercar can deliver, with performance that trumps exotics that cost two, three or four times as much – and does so with the driving ease of a daily commuter.”


    Dispensing with the formalities and getting right down to business, here are the ZR1’s basic stats:
    All-new LS9 supercharged 6.2L V-8 targeted at producing at least 100 horsepower per liter, or 620 horsepower (462 kW), and approximately 595 lb.-ft. of torque (823 Nm)
    Six-speed, close-ratio, race-hardened manual transmission
    New, high-capacity dual-disc clutch
    Higher-capacity and specific-diameter axle half-shafts; enhanced torque tube
    Specific suspension tuning provides more than 1g cornering grip
    Twenty-spoke 19-inch front and 20-inch rear wheels
    Michelin Pilot Sport 2 tires – P285/30ZR19 in front and P335/25ZR20 in the rear – developed specifically for the ZR1
    Standard carbon-ceramic, drilled disc brake rotors – 15.5-inch-diameter (394-mm) in the front and 15-inch-diameter (380-mm) in the rear
    Larger brake calipers with substantially increased pad area
    Standard Magnetic Selective Ride Control with track-level suspension
    Wider, carbon-fiber front fenders with ZR1-specific dual vents
    Carbon-fiber hood with a raised, polycarbonate window – offering a view of the intercooler below it
    Carbon fiber roof panel, roof bow, front fascia splitter and rocker moldings with clear-coated, exposed carbon-fiber weave
    ZR1-specific full-width rear spoiler with raised outboard sections
    Specific gauge cluster with boost gauge (also displayed on the Head-Up Display) and 220-mph (370 km/h) speedometer readout
    Only two options: chrome wheels and a “luxury” package
    Curb weight of approximately 3,350 pounds (1,519 kg)
    The specialized components of the new ZR1 work harmoniously to deliver the most powerful and fastest automobile ever produced by General Motors. Performance estimates will be announced closer to vehicle’s summer 2008 launch.


    “Preliminary testing shows the ZR1 bests the highly respected Corvette Z06 in every performance category, from acceleration and braking, to cornering grip and top speed,” said Peper. “It all boils down to the power-to-weight ratio and the ZR1’s is exceptional – better than the Porsche 911 GT2, the Ferrari 599 and even the Lamborghini LP640. In fact, the ZR1 is expected to be the first production Corvette to achieve a top speed of at least 200 mph.”


    Supercharged LS9 engine


    The new LS9 6.2L small-block engine is the phenomenal power plant the supports the ZR1’s performance capability. The enabler of the LS9’s phenomenal performance and refinement is a large, positive-displacement Roots-type supercharger with a new, four-lobe rotor design. It is augmented with an integrated charge cooling system that reduces inlet air temperature for maximum performance.


    A sixth-generation supercharger developed by Eaton helps the LS9 make big power and torque at lower rpm and carries it in a wide arc to 6,600 rpm, as it pushes enough air to help the engine maintain power through the upper levels of the rpm band – the area where supercharged performance tends to diminish. Heavy-duty and lightweight reciprocating components enable the engine’s confident high-rpm performance.


    The LS9 is hand-assembled at GM’s Performance Build Center and incorporates specialty processes typically seen in racing engines to produce a highly refined and precise product. For example, cast iron cylinder liners are inserted in the aluminum block and are finish-bored and honed with a deck plate installed. The deck plate simulates the pressure and minute dimensional variances applied to the block when the cylinder heads are installed, ensuring a higher degree of accuracy that promotes maximum cylinder head sealing, piston ring fit and overall engine performance.


    Transmission and axle


    The LS9 engine is backed by a new, stronger six-speed manual transmission and a twin-disc clutch that provides exceptional clamping power, while maintaining an easy clutch effort. ZR1-specific gearing in the transmission provides a steep first-gear ratio that helps launch the car and top speed is achieved in sixth gear – a change from the fifth-gear top-speed run-outs in the manual-transmission Corvette and Corvette Z06.


    As the term implies, the twin-disc clutch system employs a pair of discs, which spreads out the engine’s torque load over a wider area. This enables tremendous clamping power when the clutch is engaged. It also dissipates heat better and extends the clutch life (in normal driving).


    The twin-disc clutch system also contributes to the ZR1’s exceptional driving quality, with smooth and easy shifting. The twin-disc system’s design enables a 25-percent reduction in inertia, thanks to smaller, 260-mm plates, corresponding to a pedal effort that is similar to the Corvette Z06’s 290-mm single-disc system.


    The rear axle also is stronger in the ZR1 and features asymmetrical axle-shaft diameters that were developed after careful testing to provide optimal torque management. The axles are also mounted on a more horizontal plane that correlates with the wider width of the rear wheels and tires.


    Ride and handling


    The ZR1 is built on the same aluminum-intensive chassis as the Corvette Z06 and features similar independent SLA front and rear suspensions, with aluminum upper and lower control arms. Where the ZR1 differs is the suspension tuning, which was optimized for the car’s steamroller-wide front and rear tires.


    Magnetic Selective Ride Control is standard and tuned specifically for the ZR1. The system’s ability to deliver a compliant ride with nearly instantaneous damping adjustments enabled engineers to develop a surprisingly supple ride quality in a supercar that still delivers cornering grip of more than 1g.


    From a high-performance perspective, Magnetic Selective Ride Control helps the rear axle remain planted during launch for smooth, hop-free acceleration. It also helps suppress axle movement when cornering on broken or uneven pavement.


    Brakes, wheels and tires


    Commensurate with the ZR1’s engine output is the braking system, which is headlined by carbon-ceramic brake rotors. Found on only a few exotics and more expensive supercars, carbon-ceramic brake rotors are made of a carbon-fiber-reinforced ceramic silicon carbide material . Their advantage comes in low mass and resistance to wear and heat. In fact, the rotors should never show any corrosion or require replacement for the life of the vehicle, when used in normal driving.


    The vented and cross-drilled rotors on the ZR1 measure 15.5 inches (394 mm) in diameter in the front and 15 inches (380 mm) in diameter in the rear – making them among the largest carbon-ceramic rotors available on any production vehicle.


    Clamping down on the high-tech rotors are six-piston front calipers and four-piston rear calipers, each painted a ZR1-exclusive blue. The front pads are equivalent in size to the largest on any production car with a single-pad design – double that of the Corvette Z06’s 70-sq.-cm. front pads.


    The brakes are visible through the ZR1’s exclusive wheels: 20-spoke alloy rims that measure 19 inches in diameter in the front and 20 inches in the rear. They come standard with a bright, Sterling Silver paint finish and chrome versions are optional. The wheels are wrapped in Michelin Pilot Sport 2 tires developed specifically for the ZR1, measuring P285/30ZR19 in front and P335/25ZR20 in the rear.

  • Exclusive exterior


    The ZR1 is instantly recognizable, with perhaps the most identifiable feature a raised, all-carbon-fiber hood that incorporates a clear, polycarbonate window. The window provides a view of the top of the engine’s intercooler, with the legend “LS9 SUPERCHARGED” embossed on the left and right sides, and an engine cover with the Corvette crossed flags logo debossed at the front.
    The underside of the hood has an exposed carbon-fiber-weave. Exposed carbon-fiber is used on the roof, roof bow, rocker molding and front splitter. These exterior components are protected by a specially developed glossy, UV-resistant clear coat that resists yellowing and wear.


    Widened, carbon-fiber front fenders with specific, dual lower vents, and a full-width, body-color rear spoiler incorporating the center high-mounted stop lamp, are also unique to the ZR1. All of the exterior features of the car were developed to enhance high-speed stability and driver control.


    Interior details 
The ZR1’s interior builds on the brand’s dual-cockpit heritage, with high-quality materials, craftsmanship and functionality that support the premium-quality experience promised by the car’s performance. The ZR1’s cabin differs from the Corvette and Corvette Z06 with the following:
    ZR1-logo sill plates
    ZR1-logo headrest embroidery
    Specific gauge cluster with “ZR1” logo on the tachometer and a 220-mph (370 km/h) readout on the speedometer
    Boost gauge added to the instrument cluster and Head-Up Display


    The “base” ZR1 (RPO 1LZ) comes with accoutrements based on the Z06, including lightweight seats and lightweight content. The uplevel interior package includes unique, power-adjustable and leather-trimmed sport seats (embroidered with the ZR1 logo); custom, leather-wrapped interior available in four colors; navigation system, Bluetooth connectivity and more.


    By the numbers


    In addition to the exterior cues and powertrain, ZR1 models will be distinguished from other Corvette models by their VIN. Each will carry a unique, identifying VIN digit, as well as a sequential build number. This makes it easy to determine the build number of a specific car – information treasured by enthusiasts and collectors. For example, a ZR1 with a VIN ending in “0150” would indicate it is the 150 th ZR1 built for the model year.