Meine Turboumbau - wie forsetze ich

  • ENGINE & TRANSMISSION:
    - 2.0 DOHC 16V VTEC I-4 F20C (177KW/240PS @ 8300rpm, 208Nm @ 7500rpm) – MY 2003
    - 6-sp. manual trasmission – MY 2003


    Block:
    - AEBS T-sleeves engine work
    - CP forged pistons 9:1 w/ rings
    - CARRILLO forged rods
    - ARP head studs
    - ARP rod bolts
    - ACL rods bearings
    - ACL main bearings
    - ACL thrust bearings


    Head:
    - FERREA competion plus stainless steel valves
    - FERREA dual springs
    - FERREA titanium retainers
    - FERREA valve locators
    - COMETIC head gasket


    Boost:
    - REV HARD turbo kit stage 2
    - Turbo T3/T04E hybrid (60air)
    - REV HARD cast iron manifold
    - TIAL 35mm wastegate
    - VORTECH blow off valve (BOV)
    - Map bypass valve


    Fuel & ignition:
    - AEM EMS standalone 30-1052U w/ UEGO controller
    - DENSO IRIDIUM spark plugs IK24 (1 step colder)
    - RC 750cc saturated injectors w/ clips
    - BDL fuel rail (titan)
    - AEM fuel pressure regulator
    - VORTECH fuel management unit (FMU)
    - NOLOGY spark plug hot wires
    - WALBRO high volume intank fuel pump 255lh
    - B&M fuel pressure gauge
    - Fuel rail adapter
    - Steel fuel line


    Cooling:
    - KOYO aluminium radiator
    - SEIBON SC carbon radiator plate
    - SPOON thermostat (low temp)
    - MUGEN fan switch (low temp)
    - SPOON radiator cap 1.3bar
    - PIPERCROSS air filter 3”
    - Intake extreme gasket (block off the EGR)
    - SPEARCO intercooler 27”x6.5”x3”
    - Chromed IC 2,25” aluminized mandrel bent piping
    - SAMCO intercooler silicone hose (blue)
    - SAMCO radiator silicone hose (blue)
    - SAMCO vacuum hose (blue)
    - Big stainless clamps


    Clutch:
    - CENTERFORCE dual fiction clutch kit
    - ACT PROLITE moly stell flywheel
    - CUSCO RS 1.5way limited slip differential (LSD)
    - Final gear ratio 4.44
    - Stainless steel clutch line


    Others:
    - TEIN hood damper conversion
    - Polished intake manifold
    - White valve cover
    - Carbon spark plug cover
    - CUSCO oil catch can
    - JS racing magnetic bolt
    - Relocation oil kit
    - Steel oil line
    - Oil filter sandwich
    - SPOON oil cap
    - SPOON reservoir tank cover
    - R1 WURKS high performance alternator pulley
    - Krank vents
    - OMNI POWER 4 bar MAP sensor
    - AEM EGT sensor kit 30-2050
    - AEM air inlet temperature kit 30-2010
    - AEM boost gauge
    - AEM EGT



    EXHAUST:
    - Custom downpipe 3” stainless steel (polished)
    - ULTIMATE RACING 3” high-flow stainless steel catalytic converter
    - ULTIMATE RACING 3” stainless steel exhaust catback w/ AP2 OEM tips (polished)
    - MAFIA 3” test pipe (polished)
    - THERMOTEC exhaust header wrap



    SUSPENSION:
    - CUSCO front strut bar
    - KYOKUGEN lug nuts



    BRAKES:
    - BREMBO BIG BRAKE KIT front brake 4-pistons (red calipers)
    - BREMBO front drilled rotors 12,9” (328x28mm)
    - GOODRIDGE front and rear steel brakelines
    - TRINET rear drilled rotors
    - COMPTECH rear relocation kit with drilled rotors
    - EBC green stuff rear brake pads

  • Danke danke ;)


    Leistung - ca 370PS mit 7PSI (minimal Druck auf starke WG), Drehmoment leider unbekannt.


    Mit boost controller ca 420-450PS mit diesem Turbolader.


    btw Deutsch ist besser für mich. Mit Englisch vertehe ich mich so viel nicht :P

  • Das ist oder besser gesagt das wird der schönste Motor den ich hier je gesehen habe


    :thumbup: :thumbup:



    Geiles Teil , da kann man echt nur neidisch werden :lol: :D

    • HONDA S2000 04 GRAND PRIX WHITE III AEM V2 III TEIN MONOFLEX INKL. EDFC III OZ ULTRALEGGERA III APR COOLING PLATE III CUSCO STRUT BAR III CUSCO OIL CATCH TANK III GREEDY INFORMETER III MISHIMOTO RADIATOR INKL. FAN SHROUD KIT III JAMOTO SPORTS CATALYZER III MUGEN EXHAUST MANIFOLD III MUGEN TITANIUM SPORTS EXHAUST III MUGEN CARBON SHIFT KNOBS III MUGEN HEXAGON OIL FILLER CAP III MUGEN OIL PAN III STOP TECH BBK ST-40 III DOC TRONIK ECU III AEM PERFORMANCES GAUGS III SPOON MAGNETIC DRAIN BOLT SET
  • Meine Fragen:
    Ist das Intake Manifold (Saugrohr) tatsächlich nur poliert oder verchromt?
    Hast Du die alte Nockenwelle genommen? Hast Du noch die VTEC Umschaltung?
    Hast Du Getriebe, Differential und Antriebswellen verstärkt?
    Wo bekommt man das Titanium Fuel Rail (Einspritzleiste)?
    Warum willst Du einen Lader mit Kugellager nehmen? Wegen dem Anspruchsverhalten? Damit der Lader schneller auf Drehzahl kommt?


    Danke schonmal! :thumbup:


    Gruß
    Bernd

  • Intake manifold ist poliert, schreklich Arbeit :o)


    Nockenwellen und viele Motorteile habe ich noch. Vtec Sensor auch.


    Getriebe ist voll serien. Differential habe ich von Cusco 1.5way und will ich noch final ratio 4.44 (stock is 4.1) wegen den Driften :o)


    Antriebswellen sind auch serien.


    Titanium Fuelrail habe ich zum Verkauf. Ich brauche ihn nicht mehr.


    Leider weiis nicht, was ist "Anspruchsverhalten" :o(


    Kugellager Turbolader hat langere Lebensdauert, bessere Kühlungs (wasser kühlungs).