McLaren mit flexi Flügel vorne und hinten. Gerade am Heck als quasi "mini DRS" hat es geholfen den Ferrari hinter sich zu lassen.


Die FIA schweigt sich hier mal wieder einen ab und das obwohl die von ihr aufgestellten Regeln es mehr als verdeutlichen:
3.10.10 Drag Reduction System (DRS)
f. The design is such that failure of the system will result in the uppermost closed section returning to the normal high incidence position.
g. Any alteration of the incidence of the uppormost closed section may only be commanded by direct driver input and controlled using the control electronics specified in Article 8.3
Letztes Jahr viel die Performance von Aston Martin rapide in den Keller als die FIA durch die Hintertür (gemäß Grüchteküche aus dem Paddock) ihnen den Frontflügel verbot.
Der Kommentar bringt es auf den Punkt ![Freude :]](https://s2k.de/forum/wcf/images/smilies/icon_biggrin.gif)
2021: rear wings flexing despite passing all static load tests is considered illegal by the FiA, and teams are forced to change it mid-season via TD
2022: floors flexing despite passing all static load tests is considered illegal by the FiA, and teams are forced to change it mid-season via TD
2024: front and rear wings flexing despite passing all static load tests is considered to be *just fine*, and the FiA wants to collect data first before they decide whether or not teams have to change it for next season
This is another certified FiA moment
Die FIA sollte lieber mal die Pirelli-Reifen unter die Lupe nehmen - die taugen nichts.
Besser man lässt wieder mehrere Reifenhersteller zu.