Meine Turboumbau - wie forsetze ich

  • ENGINE & TRANSMISSION:
    - 2.0 DOHC 16V VTEC I-4 F20C (177KW/240PS @ 8300rpm, 208Nm @ 7500rpm) – MY 2003
    - 6-sp. manual trasmission – MY 2003

    Block:
    - AEBS T-sleeves engine work
    - CP forged pistons 9:1 w/ rings
    - CARRILLO forged rods
    - ARP head studs
    - ARP rod bolts
    - ACL rods bearings
    - ACL main bearings
    - ACL thrust bearings

    Head:
    - FERREA competion plus stainless steel valves
    - FERREA dual springs
    - FERREA titanium retainers
    - FERREA valve locators
    - COMETIC head gasket

    Boost:
    - REV HARD turbo kit stage 2
    - Turbo T3/T04E hybrid (60air)
    - REV HARD cast iron manifold
    - TIAL 35mm wastegate
    - VORTECH blow off valve (BOV)
    - Map bypass valve

    Fuel & ignition:
    - AEM EMS standalone 30-1052U w/ UEGO controller
    - DENSO IRIDIUM spark plugs IK24 (1 step colder)
    - RC 750cc saturated injectors w/ clips
    - BDL fuel rail (titan)
    - AEM fuel pressure regulator
    - VORTECH fuel management unit (FMU)
    - NOLOGY spark plug hot wires
    - WALBRO high volume intank fuel pump 255lh
    - B&M fuel pressure gauge
    - Fuel rail adapter
    - Steel fuel line

    Cooling:
    - KOYO aluminium radiator
    - SEIBON SC carbon radiator plate
    - SPOON thermostat (low temp)
    - MUGEN fan switch (low temp)
    - SPOON radiator cap 1.3bar
    - PIPERCROSS air filter 3”
    - Intake extreme gasket (block off the EGR)
    - SPEARCO intercooler 27”x6.5”x3”
    - Chromed IC 2,25” aluminized mandrel bent piping
    - SAMCO intercooler silicone hose (blue)
    - SAMCO radiator silicone hose (blue)
    - SAMCO vacuum hose (blue)
    - Big stainless clamps

    Clutch:
    - CENTERFORCE dual fiction clutch kit
    - ACT PROLITE moly stell flywheel
    - CUSCO RS 1.5way limited slip differential (LSD)
    - Final gear ratio 4.44
    - Stainless steel clutch line

    Others:
    - TEIN hood damper conversion
    - Polished intake manifold
    - White valve cover
    - Carbon spark plug cover
    - CUSCO oil catch can
    - JS racing magnetic bolt
    - Relocation oil kit
    - Steel oil line
    - Oil filter sandwich
    - SPOON oil cap
    - SPOON reservoir tank cover
    - R1 WURKS high performance alternator pulley
    - Krank vents
    - OMNI POWER 4 bar MAP sensor
    - AEM EGT sensor kit 30-2050
    - AEM air inlet temperature kit 30-2010
    - AEM boost gauge
    - AEM EGT


    EXHAUST:
    - Custom downpipe 3” stainless steel (polished)
    - ULTIMATE RACING 3” high-flow stainless steel catalytic converter
    - ULTIMATE RACING 3” stainless steel exhaust catback w/ AP2 OEM tips (polished)
    - MAFIA 3” test pipe (polished)
    - THERMOTEC exhaust header wrap


    SUSPENSION:
    - CUSCO front strut bar
    - KYOKUGEN lug nuts


    BRAKES:
    - BREMBO BIG BRAKE KIT front brake 4-pistons (red calipers)
    - BREMBO front drilled rotors 12,9” (328x28mm)
    - GOODRIDGE front and rear steel brakelines
    - TRINET rear drilled rotors
    - COMPTECH rear relocation kit with drilled rotors
    - EBC green stuff rear brake pads

  • Ich hätte nicht so ein Standard T3/T4 Turbokit auf so einen schönen Motor verbaut.

    Ansonsten :thumbup:

    S2000......because torque is for pussies.....

    Honda S2000 (04) + VW Polo 6R GTI

  • Danke danke ;)

    Leistung - ca 370PS mit 7PSI (minimal Druck auf starke WG), Drehmoment leider unbekannt.

    Mit boost controller ca 420-450PS mit diesem Turbolader.

    btw Deutsch ist besser für mich. Mit Englisch vertehe ich mich so viel nicht :P

  • Meine Fragen:
    Ist das Intake Manifold (Saugrohr) tatsächlich nur poliert oder verchromt?
    Hast Du die alte Nockenwelle genommen? Hast Du noch die VTEC Umschaltung?
    Hast Du Getriebe, Differential und Antriebswellen verstärkt?
    Wo bekommt man das Titanium Fuel Rail (Einspritzleiste)?
    Warum willst Du einen Lader mit Kugellager nehmen? Wegen dem Anspruchsverhalten? Damit der Lader schneller auf Drehzahl kommt?

    Danke schonmal! :thumbup:

    Gruß
    Bernd

  • Intake manifold ist poliert, schreklich Arbeit :o)

    Nockenwellen und viele Motorteile habe ich noch. Vtec Sensor auch.

    Getriebe ist voll serien. Differential habe ich von Cusco 1.5way und will ich noch final ratio 4.44 (stock is 4.1) wegen den Driften :o)

    Antriebswellen sind auch serien.

    Titanium Fuelrail habe ich zum Verkauf. Ich brauche ihn nicht mehr.

    Leider weiis nicht, was ist "Anspruchsverhalten" :o(

    Kugellager Turbolader hat langere Lebensdauert, bessere Kühlungs (wasser kühlungs).

  • 8o :thumbup: very nice!

    -->C-West BK°5Zigen FN01R-C°HKS°Club Airpanel°Rikli Drosselklappe°AEM V2°Cusco Strutbar°Red Brake Calipers°K-Sport Gewindefahrwerk<--

    Life begins @ 9000 RPM