unterschied Ap1 und Ap2

  • Ap2
    The 2004 model year incorporated several revisions to the S2000 and was given the chassis designation of AP2. The 2004 model introduced newly designed 17 in (43 cm) wheels and Bridgestone RE-050 tires along with a retuned suspension that reduced the car's tendency to oversteer. The spring rates and shock absorber damping were altered and the suspension geometry modified to improve stability by reducing toe-in changes under cornering loads. In addition, cosmetic changes were made to the exterior with new front and rear bumpers, revised headlight assemblies, new LED tail-lights, and oval-tipped exhausts.



    The AP2 also included the introduction of a larger version of the F20C to the North American market only. Designated F22C1, the engine's stroke was lengthened, increasing its displacement to 2,157 cc (132 cu in). At the same time, the redline was reduced from 9,000 rpm[5] to 8,000 rpm with a cutout at 8,200 rpm,[6] mandated by the longer travel distance of the pistons. Peak torque increased 6% to 162 ft·lbf (220 N·m) at 6,200 rpm and the F22C1 was quoted by Honda as having more torque at lower rpm than the F20C, although power output was the same.[citation needed] The F22C1 was used exclusively in the North American market for 2004 and 2005 with the F20C being used in all other markets.


    In conjunction with its introduction of the F22C1, Honda also changed the transmission gear ratios by shortening the first four gears and lengthening the last two. Another change was the inclusion of a clutch release delay valve to improve drivetrain longevity by reducing shock loads

  • Die frühen Ventildeckel (1999 - 2003) haben 2 Sensoröffnungen hinten an beiden Nockenwellen und ein nach oben abgehendes Loch für das PCV Ventil.


    Die AP1 und AP2 Ventildeckel von 2003 - 2005 haben 2 Sensoröffnungen hinten an beiden Nockenwellen und ein seitlich abgehendes Loch für das PCV Ventil.


    Die AP1 und AP2 Ventildeckel ab 2006 (also auch Farid's) haben nur 1 Sensoröffnung hinten an der Auslass-Nockenwelle und ein seitlich abgehendes Loch für das PCV Ventil.



    Edit: hab's um AP1 und AP2 erweitert, da sonst Missverständnisse aufkommen können.
    Wenn's das gleiche Baujahr ist kann man AP1 und AP2 Ventildeckel untereinander tauschen.

  • Also mein gelber polnischer S wurde 2002 zuerst angemeldet. Auf einer Plakette von Honda steht aber das Jahr 2003 als Produktionsjahr.


    Ich wollte mir das valve cover von Radjlos kaufen.


    Er meint dazu aber folgendes:


    "hi, leider is von bj. 04+"


    und


    "Ich meine dass nicht (ob es klappt).-( Facelift cover hat andere Sensoren für Nockenwellen)."


    :roll:

  • Ich hab mit Ventildeckel nicht den gesamten Deckel gemeint, sondern die Zündkerzenabdeckung, sorry mein Fehler.


    Radjos hat Recht, ab 04 ist der Nockenwellensensor anders positioniert glaub ich... oder es ist ein anderer Bin mir nicht sicher, aber es stimmt auf jeden Fall das die Deckel von 04 und 00 nicht kompatibel sind.